Ford E-Transit – lider niezawodności w elektrycznej odsłonie
Napęd elektryczny sprawił, że dostawczy Ford E-Transit zyskał wiele nowoczesnych funkcji. Jednocześnie obecność takiej technologii nie wpłynęła na istotne w tej klasie samochodów cechy praktyczne – to kultowy Transit w nowoczesnej formie!
Samochody elektryczne są z nami od lat i chociaż popularność zdobywają głównie modele idealnie sprawujące się w zatłoczonym mieście, to jest kilka wyjątkowych aut, które skradły serca kierowców. Jednym z nich na pewno jest Ford Mustang Mach-E, czyli elektryczna odsłona ikonicznego auta sportowego – samochód nominowany niemal we wszystkich prestiżowych konkursach na świecie, który w Polsce zdobył tytuł Car of the Year 2022, będąc najlepiej sprzedającym się elektrykiem.
Podobnie sytuacja wygląda z Fordem Transitem, którego nazwa jest legendarna, na równi ze sportowym Mustangiem, a jego historia nawet dłuższa. E-Transit - elektryczna wersja kultowego samochodu dostawczego, odniósł olbrzymi sukces wyprzedając przeszło 80% aut przewidzianych na polski rynek jeszcze przed oficjalnym debiutem, co wyraźnie obrazuje w jakim napięciu przedsiębiorcy wyczekiwali premiery tego modelu.
Obecnie samochody elektryczne występują już w każdym segmencie. W ofercie Forda najpierw ukazał się SUV Mustang Mach-E, a teraz chlubą na rynku modeli dostawczych jest niezawodny E-Transit
Ford E-Transit oferuje 25 różnych konfiguracji i przestrzeń ładunkową o pojemności nawet 15,1 metra sześciennego!
Zasilany baterią o mocy 400V i pojemności 67 kWh Ford E-Transit gwarantuje zeroemisyjny zasięg do 309 km na jednym ładowaniu.
Ford E-Transit przystosowany jest do ładowania na publicznych stacjach, w Twojej firmie, a nawet w Twoim domu! To tak proste, jak podłączenie smartfona
Samochody, których zadaniem jest przede wszystkim wykonywanie pracy i wypracowywanie zarobku dla firmy, muszą być innowacyjne, niezawodne i tanie w utrzymaniu. To przy okazji cechy napędu elektrycznego, który zapewnia tanią eksploatację, bezawaryjność, a także zwiększa uniwersalność zwykłego auta dostawczego. Taki właśnie jest E-Transit - może bezszelestnie poruszać się po mieście, korzystając ze stref wykluczonych dla aut spalinowych i z tzw. buspasów, służyć jako mobilne źródło prądu, zasilając narzędzia mocą do 2,3 kW mocy, czy przewozić do 1758 kg ładunku.
Najważniejsze jest jednak to, że elektryczny E-Transit, wyróżniony w plebiscycie Wirtualnej Polski jako Użytkowy Samochód Roku 2022, wciąż pozostaje prawdziwym Transitem, który w segmencie samochodów dostawczych stanowi realną alternatywę odpowiadającą na potrzeby przedsiębiorców potrzebujących solidnego auta do pracy.
Ford E-Transit to samochód wszechstronny, niezawodny i gotowy na codzienne wyzwania małego i dużego biznesu. Imponuje mocą 269 KM silnika elektrycznego i wysokim maksymalnym momentem obrotowym 430 Nm. Duży zestaw akumulatorów zapewnia imponujący zasięg – do 309 km,. Akumulatory te umieszczono tak sprytnie, że nie zabierają w żaden sposób przestrzeni ładunkowej E-Transita. Model ten, w zależności od wielkości (do wyboru jest 25 różnych konfiguracji długości i wysokości nadwozia, w tym jako furgon, podwozie pod zabudowę czy minibus), zapewnia od 9,5 do nawet 15,1 metra sześciennego przestrzeni roboczej, co stanowi niezaprzeczalną zaletę „dostawczaka” z zerową emisją.
![]()
„E-Transit ma duży zestaw akumulatorów, dzięki czemu zapewnia spory zasięg – do 309 km”. Zasięg do 309 kilometrów (WLTP), według badań Forda, nie tylko pozwala na spokojną, codzienną pracę, ale jest także wiodącą wartością w swoim segmencie.
Minęły czasy, kiedy na liście wyposażenia samochodów dostawczych znajdowały się jedynie radioodtwarzacz i centralny zamek. Ford E-Transit zmienia zasady wśród samochodów dla klientów biznesowych. Lista opcji jest bardzo długa. Zacznijmy od tej najbardziej futurystycznej, która zmieniła sposób w jaki korzystamy z samochodu – dzięki łączności z Internetem można stale monitorować nasze auto w aplikacji FordPass Pro.
Aplikacja pozwala zlokalizować samochód na mapie, monitorować stan naładowania akumulatorów, sprawdzać termin kolejnego przeglądu, a nawet zarządzać pojazdem, np. poprzez zdalne sterowanie takimi funkcjami jak otwieranie i zamykanie. Ponadto, z pomocą wbudowanej wyszukiwarki stacji ładowania z łatwością zlokalizujesz najbliższy punkt, w którym w razie potrzeby uzupełnisz poziom naładowania baterii, by samochód mógł dalej wykonywać swoją pracę.
E-Transit ma także do zaoferowania bogate wyposażenie w wersji standardowej, zapewniające kierowcy komfort i bezpieczeństwo. Obejmuje ono m.in. system zapobiegania kolizjom (Pre-Collision Assist), system kontroli pasa ruchu, zabezpieczenie przedziału ładunkowego, mające na celu ochronić wnętrze pojazdu przed uszkodzeniem, podgrzewanie przedniej szyby, czy sterowaną elektronicznie klimatyzację automatyczną EATC, która nie jest oczywistym wyposażeniem w tego rodzaju samochodach.
E-Transit może być też wyposażony w podgrzewane przednie fotele i lusterka, czy chociażby automatycznie uruchamiający wycieraczki czujnik deszczu. W Fordzie zadbano również o detale, takie jak dodatkowe oświetlenie przestrzeni ładunkowej, które dla profesjonalistów jest nie do przecenienia i pozwala na pracę w najlepszych warunkach.
Warto wspomnieć też o licznych systemach bezpieczeństwa, które aktywnie dbają o spokojną podróż – bez znaczenia czy poruszamy się w mieście czy wyjeżdżamy w dalszą trasę. Na liście opcji znajdziemy m.in. system automatycznego awaryjnego hamowania, który wspiera kierowcę w sytuacji zagrożenia kolizją. Na pokładzie E-Transita jest też funkcja wspomagania ruszania na wzniesieniu, tempomat, a także system kontroli obciążenia pojazdu czy funkcja kontroli ryzyka wywrócenia. Kierowca Forda E-Transita wyraźnie poczuje, że elektronika wspiera go na każdym kroku. Również podczas parkowania, bo samochód ma czujniki z przodu i z tyłu.
Na licznej liście wyposażenia znajdziemy też elementy, które są charakterystyczne dla samochodów elektrycznych. Mowa nie tylko o tym, że silnik uruchamia się przyciskiem, ale o obecności pokrętła do wyboru biegów, czy jak kto woli – pokrętła skrzyni biegów, chociaż takowej w napędzie E-Transita akurat nie ma. Jak przystało na samochód elektryczny, Ford wykorzystuje przekładnię o stałym przełożeniu, co dla kierowcy w uproszczeniu oznacza tylko jedno – wystarczy wybrać tryb „D” i ruszać przed siebie. Brak konieczności ręcznej zmiany biegów i obsługi sprzęgła to jedna z największych zalet napędu elektrycznego, co w ogromnym stopniu zwiększa komfort pracy.
Kilka trybów jazdy do wyboru
Możesz dostosować napęd E-Transita do warunków panujących na drodze. Tryb Normal oznacza jazdę na co dzień, Slippery poprawia prowadzenie na mokrej nawierzchni, a Eco pomaga zwiększyć zasięg.
Trudno znaleźć słabe strony tego elektrycznego samochodu dostawczego. Ford E-Transit – podobnie jak Ford Mustang Mach-E – pisze nowy rozdział w historii tego kultowego modelu. Kierowcy podczas jazdy będzie imponować cisza we wnętrzu kabiny i spory zasięg napędu elektrycznego. Natomiast w trudach codziennej pracy pomaga ogromna przestrzeń ładunkowa i inne cechy typowe dla klasycznego pojazdu dostawczego. Właściciel firmy doceni z kolei niskie koszty użytkowania elektrycznego Forda E-Transita. Tak buduje się legendę!