Ford Explorer – naładowany dobrą energią
Jeszcze kilka lat temu uważano, że ładowanie samochodów hybrydowych jest problematyczne, ale dziś wiadomo, że hybrydyzacja wręcz ułatwia eksploatację – pozwala zmniejszyć częstotliwość naszych wizyt na stacji benzynowej. Widać to na przykładzie hybrydowego Forda Explorera.
Każdy z nas zna aktualne ceny paliw, wynoszące niemal dwukrotność kwoty, za jaką tankowaliśmy swoje samochody jeszcze dwa lata temu. Rosnący koszt jazdy okazuje się kolejnym argumentem za zmianą swoich przyzwyczajeń i wyborem auta z napędem zelektryfikowanym. Każdy kierowca, który dorośnie do takiej decyzji, znajdzie idealny pojazd dla siebie w ofercie Forda, który oferuje dziś wiele zelektryfikowanych SUV-ów – od miejskiej Pumy, przez stylową Kugę, luksusowego, potężnego Explorera po usportowionego, w pełni elektrycznego Mustanga Mach-E. Czy wybór takiego samochodu wiąże się z niedogodnościami? Nic z tych rzeczy – wystarczy zapytać aktualnych użytkowników takich aut, którzy ani myślą wracać do konwencjonalnych napędów.
Explorer Plug-in Hybrid to harmonia stylu i treści.
Wyróżnia się odważną stylistyką, dynamicznymi osiągami i wyjątkową dbałością o szczegóły. Całość uzupełniają nowoczesne technologie zapewniające bezpieczeństwo, łączność oraz rozrywkę podczas jazdy.
Największą różnicą w eksploatacji samochodu hybrydowego typu plug-in, w porównaniu z autem spalinowym, jest oczywiście fakt, że taką hybrydę można ładować z zewnętrznego źródła energii, czyli nawet ze zwyczajnego gniazdka. Co do zasady nie trzeba tego robić – wtedy auto będzie pracowało jak zwykła „samoładująca” się hybryda. Kiedy samochód wykorzysta energię z akumulatorów, uzupełni ją w trakcie hamowania, dzięki systemowi rekuperacji, który zamienia energię kinetyczną auta na prąd elektryczny. To wystarcza, aby układ hybrydowy na co dzień nawet przez połowę czasu pracował tylko w zeroemisyjnym trybie elektrycznym.
Warto jednak regularnie go ładować, bo koszty jazdy spadają wtedy zaskakująco. Przykładowo – jeżeli w trybie elektrycznym samochód zużywa 15 kWh na 100 km, to koszt pokonania takiego dystansu wynosi około 12 złotych, zamiast 80 zł przy aktualnych cenach benzyny. Żeby tak było wystarczy podłączyć auto do prądu. Zwykłe domowe gniazdko nie sprawdza się w przypadku auta elektrycznego (ładowanie trwa długo), ale w przypadku hybrydy plug-in ze znacznie mniejszą baterią okazuje się idealnym rozwiązaniem. Hybrydowego Forda Explorera można w ten sposób naładować do pełna w około 6 godzin, czyli podłączając auto o 18.00, po powrocie z pracy, już o północy mamy pełen zasięg w trybie elektrycznym.
Co więcej, Ford oferuje aplikację mobilną FordPass, która łączy się zdalnie z samochodem i pozwala m.in. planować czas ładowania – oznacza to, że podłączamy auto do ładowarki, ale ładowanie, zgodnie z planem ustawionym na smartfonie, zaczyna się np. w nocy, aby skorzystać z tańszej taryfy. Genialne! Domowe gniazdko sprawia, że rzadko odwiedzamy stację paliw, bo akumulatory ładują się same do pełna w trakcie naszego snu, a zasięg Forda Explorera wynosi nawet do 42 km, co statystycznemu europejskiemu kierowcy wystarczy na cały dzień jazdy w mieście i jego okolicach.
W domu czy podróży ładowanie Forda Explorer PHEV jest proste i szybkie
Z domowego gniazdka Forda Explorera PHEV naładujesz w niecałe 6 godzin. Jeśli użyjesz domowej ładowarki Wallbox skrócisz ten czas do nieco ponad 3 godzin i naładujesz akumulator w 100%. Ford Explorer PHEV czerpie energię również dzięki systemowi ładowania regeneracyjnego.
Siedmioosobowy Ford Explorer Plug-in Hybrid to najnowsze wcielenie legendarnego amerykańskiego SUV-a
Samochód oferuje najmocniejszy napęd hybrydowy Forda typu Plug-in Hybrid o imponującej mocy 457 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 825 Nm. Potężną moc zapewniają silnik benzynowy V6 o pojemności 3.0 l idealnie współpracujący z silnikiem elektrycznym.
Silnik spalinowy może być uruchamiany niezwykle rzadko. Kiedy jednak mamy potrzebę go wykorzystać – wyczerpiemy energię z akumulatora lub mocno wciśniemy gaz w celu nagłego przyspieszenia – wtedy do pracy dołącza się benzynowy, turbodoładowany silnik V6. Ford Explorer dysponuje maksymalnymi parametrami 457 KM i 825 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Staje się wtedy jednym z najmocniejszych SUV-ów na drodze.
Forda Explorera z napędem hybrydowym plug-in można ładować także z przyłącza typu wallbox – to tzw. ładowarka ścienna, którą można kupić w salonach marki, a która po zamontowaniu w garażu, lub na parkingu, pozwoli ładować nasze auto prądem o wyższej mocy. Explorer „przyjmuje” do 7,6 kW, a wtedy ładowanie do pełna trwa jedynie trzy godziny. Ładowanie z wallboxa kosztuje dokładnie tyle, co ze zwykłego domowego gniazdka, więc te dwa sposoby uznaje się za dwa najlepsze na uzupełnianie energii w hybrydzie plug-in.
Kolejnym sposobem jest wykorzystanie ogólnodostępnych ładowarek, takich jakie spotykamy np. na parkingu centrum handlowego czy przy autostradzie. Pozwalają one na uzupełnienie energii w aucie w takim samym tempie jak przydomowy wallbox (tryb bardzo szybkiego ładowania dostępny jest tylko dla pełnych elektryków, np. w modelu Mustang Mach-E), więc przerwa w trasie jedynie na ładowanie baterii nie ma sensu. Idziemy wtedy do kina lub robimy przerwę na obiad – warto podłączyć auto do takiej ładowarki, aby zmniejszyć zużycie paliwa podczas dalszej jazdy. Ford daje kierowcom dostęp do aplikacji NewMotion, pozwalającej im ładować samochód na około 200 000 stacjach ładowania w Europie!
Znajdź przestrzeń na wszystko, czego potrzebujesz.
Wszechstronne wnętrze nowego Forda Explorer zostało zaprojektowane tak, aby komfortowo i w luksusowym stylu zmieścić siedem osób. Nawet jeśli każde z siedmiu siedzeń jest zajęte, w bagażniku nowego Forda Explorer nadal będzie wystarczająco miejsca, aby zmieścić podręczny bagaż.
Nie ma możliwości, aby kupić samochód hybrydowy z ubogim wyposażeniem – a przynajmniej tak jest w salonach Forda. To dlatego, że takie samochody zawsze mają m.in. automatyczne skrzynie biegów – akurat tego wymaga technika napędu. Na zaawansowany układ przeniesienia napędu składa się z 10–biegowa automatyczna przekładnia, która zapewnia płynną zmianę przełożeń i rekuperację energii przy każdej możliwej okazji. Do tego system Intelligent All-Wheel Drive i Terrain Management z siedmioma trybami jazdy, dopasowanymi do każdych warunków panujących w trasie.
Niezwykle praktycznym wyposażeniem jest także szeroka dostępność portów USB-A i USB-C oraz gniazd 12V i 230 V, które umożliwiają podłączenie kilku dowolnych urządzeń, co przydaje się zarówno podczas codziennych podróży, jak i dalszych wyjazdów. Uzupełnieniem bogatego wyposażenia jest sterowany za pomocą 12,3-calowego pionowego ekranu dotykowego informacyjno-rozrywkowy system SYNC3. Obok wyposażenia w nowoczesne multimedia wymienić trzeba także możliwość połączenia się smartfonem z systemem za pomocą aplikacji Apple CarPlay lub Android Auto.
Dzięki aplikacji FordPass, kierowca jest skomunikowany ze swoim Explorerem, zyskując możliwość zdalnej obsługi pojazdu. To dopiero początek z listy standardowego wyposażenia, którym Ford Explorer rzuca poważne wyzwanie największym SUV-om segmentu premium. Ford Explorer to największy i najbardziej luksusowy model Forda w Europie – takie auto po prostu musi być w pełni wyposażone w najnowocześniejsze funkcje! Model ten występuje w dwóch wersjach - prestiżowej Platinum i usportowionej ST-Line (ze sztywniejszym zawieszeniem). Obie są natomiast niezwykle bogato wyposażone, m.in. w 20-calowe koła ze stopów lekkich, reflektory w technologii LED, czujniki parkowania z przodu i tyłu czy system kamer 360 stopni.
![]()
Explorer to największy i najbardziej luksusowy model Forda w Europie
Każdy nabywca znajdzie samochód odpowiadający własnej estetyce i osobowości. Wybierz ST-Line, jeśli masz sportowe zacięcie, lub wersję Platinum stworzoną dla podkreślenia elegancji i luksusu Forda Explorera
Z listy opcji dodatkowych można dokupić co najwyżej kilka pojedynczych elementów, jak specjalny lakier metalizowany, hak holowniczy czy gumowe dywaniki – reszta jest montowana standardowo w każdym Explorerze. To m.in. 14–głośnikowy system audio renomowanej marki B&O, ładowarka indukcyjna, dwuczęściowy otwierany dach panoramiczny, nastrojowe oświetlenie wnętrza, system zapobiegający kolizjom z funkcją wykrywania pieszych, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy czy system hamowania pokolizyjnego.
Samochód idealny? Zgodzę się z każdym, kto tak uzna, wszak rzadko widuje się pojazdy, które są tak ekonomiczne, a jednocześnie dysponują mocą 457 KM, są tak eleganckie, ale mają też zdolności do jazdy poza asfaltem, a w końcu są tak bogato wyposażone, a jednocześnie okazują się znacznie bardziej opłacalne, niż najwięksi rynkowi rywale. Zakup Forda Explorera z napędem hybrydowym plug-in to nic innego, jak świetna inwestycja!