Ford Mustang Mach-E: Możesz mieć elektryka, a możesz mieć ikonę
Kiedy myślicie o kultowym samochodzie sportowym, Ford Mustang jest jednym z pierwszych modeli przychodzących na myśl. Mustang to amerykańska ikona motoryzacji, najbardziej rozpoznawalny „pony car” na świecie, gwiazda wielu filmów, między innymi kultowego filmu „Bullitt” ze Steve’em McQuinnem. Ford Mustang był i jest marzeniem fanów amerykańskiej motoryzacji – i nie tylko.
Ford Mustang Mach-E zamienił bulgot silników w układzie V na… ciszę i niemal bezszelestne podróżowanie. Sportowe wrażenia z jazdy zostały wyniesione na niedostępny do tej pory poziom. Poprzez decyzję o wykorzystaniu nadwozia typu SUV i zachowaniu sportowej charakterystyki jazdy, Mustang Mach-E trafia do jeszcze szerszej grupy odbiorców. To w pełni elektryczny samochód, który nie dość, że pozostał Mustangiem, przełamał także stereotypy dotyczące pojazdów z bezemisyjnym napędem.
Bezpieczeństwo na 5 gwiazdek w testach Euro NCAP
Ford Mustang Mach-E doskonale chroni Ciebie, pasażerów i innych użytkowników drogi. Najlepszym do-wodem jest najwyższa ocena 5 gwiazdek przyznana przez Euro NCAP – wiodącą w Europie niezależną organizację zajmującą się bezpieczeństwem pojazdów
Jego linia nadwozia została zaprojektowana w taki sposób, aby naturalnie scalić charakterystyczne dla Mustanga elementy, czyli trzysegmentowe tylne lampy, ostro zarysowane linie przednich reflektorów, wydatny grill i sylwetka nadwozia w stylu coupe, z nadwoziem prawdziwego SUV-a (wyższy prześwit, muskularna sylwetka). Stając przed wyborem nowego samochodu elektrycznego, z pewnością wiele osób słyszy w głowie hasło, które idealnie tutaj pasuje: możesz mieć elektryka, a możesz mieć ikonę.
Niemal od razu po rynkowym debiucie Ford Mustang Mach-E, jako pierwszy elektryczny samochód tej marki produkowany seryjnie, zyskał niesamowitą popularność. Pomimo tego, że topowa wersja GT zadebiutowała po pewnym czasie, zarówno bazowa odmiana RWD, jak i wersja AWD były zamawiane w ilościach, przekraczających możliwości produkcyjne Forda. To ogromne zainteresowanie nowym Mustangiem Mach-E skłoniło amerykańskiego producenta do znacznego zwiększenia ilości produkowanych egzemplarzy.
Od roku 2023 z linii produkcyjnych będzie zjeżdżało aż 200 000 rocznie! Czy sukces modelu Mach-E może dziwić? Są producenci, którzy w dobie elektryfikacji szukają swojego pomysłu na wprowadzenie do gamy modeli zasilanych energią elektryczną. Jedni tworzą zupełnie nowe, nieznane dotychczas linie produktowe, które są czymś zupełnie obcym dla stałych klientów. Inni na tę okazję powołują do życia nowe, wyodrębnione ze swoich struktur marki.
![]()
Ford E-Transit czy właśnie Ford Mustang Mach-E stawały się pożądane już w dniu zapowiedzi ich produkcji
W obu przypadkach efekt jest podobny – wdrażanie nowych, nieznanych rozwiązań nie zawsze budzi zaufanie potencjalnych nabywców i wymaga czasu, by rynek się oswoił. Ford podszedł do tego zupełnie inaczej. Wykorzystując dziedzictwo marki, zelektryfikował swoje ikony, konsekwentnie trwając przy własnej tożsamości budowanej przez lata. Ford E-Transit, Ford F-150 Lightning czy właśnie Ford Mustang Mach-E stawały się pożądane już w dniu zapowiedzi ich produkcji. To właśnie spójność i konsekwencja stały się kluczem do sukcesu.
Mustang Mach-E stał się synonimem nowego podejścia z zachowaniem tego, co najlepsze w modelu Mustang. To sportowy SUV oferujący komfortową przestrzeń wewnątrz kabiny, wykonanej z użyciem niezwykle wysokiej jakości materiałów wykończeniowych. Bogate wyposażenie w standardzie, z dziedziny bezpieczeństwa i multimediów, jest dowodem na to, że najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne świetnie korespondują z wizerunkiem legendarnego sportowego samochodu.
Co ważne, w parze z dynamiczną sylwetką z akcentami typowymi dla Mustanga, idą sportowe osiągi i świetne, dynamiczne prowadzenie, które sprawiają, że to właśnie Mach-E w wersji GT jest najszybszym i najlepiej prowadzącym się Mustangiem w kilkudziesięcioletniej historii tego modelu. Długa lista wyposażenia podstawowego, doskonałe właściwości jezdne i ikoniczny wygląd sprawiają, że konkurenci (nawet w klasie premium) nie są w stanie nawet zbliżyć się do wyników sprzedaży Mustanga Mach-E.
Mach-E jest prawdziwym Mustangiem, ale czy jest prawdziwym samochodem elektrycznym? Odpowiedzią na to pytanie niech będzie fakt, że to właśnie Mustang Mach-E jest rekordzistą Guinessa w kilku kategoriach. To właśnie ten elektryczny Ford ustanowił rekord najkrótszego ładowania (43 minuty i 13 sekund) w czasie jednej podróży (około 805 kilometrów) przy najniższym zużyciu energii, wynoszącym jedynie 1 kWh na 10,5 kilometra!
Mustang Mach-E wyposażony jest w dwa kable służące do ładowania
Kabel uniwersalny przeznaczony do użytku domowego ma wymienne adaptery, dzięki czemu można go podłączyć zarówno do gniazd domowych, jak i przemysłowych. Do ładowania na sta-cjach publicznych, które nie posiadają wbudowanych własnych przewodów, służy kabel umożli-wiający ładowanie prądem zmiennym.
Ładowanie Mustanga Mach-E w domu jest równie proste jak ładowanie smartfona
Wystarczy podłączyć pojazd do domowego gniazdka elektrycznego 230V za pomocą uniwersalne-go kabla do ładowania dostarczonego wraz z samochodem. Można również skorzystać z ładowar-ki Ford Wallbox (do 11 kW), która oferuje większą wygodę i krótszy czas ładowania niż gniazdko domowe.
Poza tym, że każda wersja Mustanga Mach-E oferuje imponujący zasięg (nawet do 600 km na jednym ładowaniu), niewątpliwym atutem jest także możliwość ładowania samochodu prądem o mocy aż 150 kW. Podczas takiego ładowania w 10 minut zasięg zwiększa się o 119 kilometrów, co podczas pokonywania długich dystansów jest kluczowym parametrem.
Ładowanie Mustanga Mach-E jest niezwykle przystępne. Może odbywać się w miejscach, w których codziennie parkujemy samochód: na parkingach marketów, w galeriach handlowych, przy urzędach czy siedzibach wielu firm. Poza korzystaniem z publicznych stacji ładowania, których z każdym dniem w całej Europie powstaje coraz więcej, możemy także ładować samochód ze zwykłego domowego gniazdka 230V lub inwestując w Wallbox, zapewniający krótszy czas ładowania.
Mustang Mach-E dzięki najnowszemu systemowi SYNC 4A i dzięki zaawansowanej technologii napędu w sposób maszynowy uczy się stylu jazdy i preferencji kierowcy, jednocześnie optymalizując zużycie energii, a przy tym maksymalizując komfort podróżowania. Suma wszystkich rozwiązań i ogólna charakterystyka Mustanga Mach-E zapewniła temu modelowi zwycięstwo w wielu plebiscytach i konkursach, także w Polsce – między innymi w plebiscycie Car of The Year Polska 2022 czy The Best od Moto 2021