Ford Puma - piękna, przestronna i oszczędna

Miejskie SUV-y segmentu B to samochody, od których dzisiaj wymaga się czegoś więcej niż tylko większego prześwitu względem klasycznych aut. Małe SUV-y mają być atrakcyjne wizualnie, wyróżniać się z tłumu i zaskakiwać przemyślanymi rozwiązaniami. Muszą także sprostać wyzwaniom dnia codziennego i łączyć odpowiednie osiągi z niskim zużyciem paliwa. Można wybrać SUV-a, ale można też postawić na Forda Pumę!

AUTOR: Michał Gruszczyk
DATA: 06.07.2022
Silnik EcoBoost z układem Mild Hybrid

Co sprawia, że Puma jest wyjątkowa na tle konkurencji? Jest wiele cech, które o tym decydują. To pierwszy samochód w tym segmencie z elektryczną klapą bagażnika. Dodatkowo ma największy bagażnik w klasie, system MegaBox, a także silniki z rodziny EcoBoost, uznane w międzynarodowych plebiscytach przez ekspertów za najlepsze na świecie. A co sprawia, że Puma jest jeszcze lepsza niż dotychczas? Elektryfikacja, a dokładnie technologia tzw. „miękkiej hybrydy” – MHEV.

Doceniany przez kierowców i znany ze swojej sprawności silnik EcoBoost stał się znakiem rozpoznawczym marki Ford. Ci, którzy mieli możliwość jazdy z jednostką tego typu zgodnie twierdzą, że dynamika gwarantowana przez 1.0 EcoBoost jest ponadprzeciętna, przy jednocześnie niewielkim zużyciu paliwa. Jednocześnie Ford zdecydował, że to, co bardzo dobre, może stać się jeszcze lepsze – to wszystko dzięki technologii hybrydowej.

Silnik 1.0 EcoBoost Hybrid pracujący pod maską Forda Pumy to układ jednostek spalinowej i elektrycznej. Niewielki silnik elektryczny ma za zadanie wspomagać i odciążać silnik spalinowy w trakcie jazdy, powodując, że staje się ona jeszcze bardziej płynna i przyjemna. Zastosowanie technologii hybrydowej w najlepiej sprzedającym się SUV-ie segmentu B w Europie jest naturalnym następstwem strategii Forda, która zakłada pełną elektryfikację wszystkich swoich modeli do 2030 roku.

Zaawansowane technologie wspomagające prowadzenie

Nad bezpieczeństwem czuwa m.in. Ford Co-Pilot360 obejmujący wiele współpracujących ze sobą technologii. Należą do nich np. inteligentny tempomat, który w zależności od odległości względem innych pojazdów dostosowuje prędkość jazdy. Z kolei system zapobiegania kolizjom minimalizuje ryzyko niepożądanych zdarzeń na drodze.

Lepsze osiągi, mniej zanieczyszczeń

Dzięki zastosowanemu silnikowi elektrycznemu przyspieszenie Pumy jest odczuwalnie lepsze, a spalanie zostało zredukowane. Czas na więcej szczegółów. Jednostka hybrydowa 1.0 EcoBoost Hybrid w Pumie generuje moc nawet 155 KM. Sam silnik elektryczny generuje 16 KM i aktywnie wspomaga silnik spalinowy na wiele sposobów. Podczas przyspieszania podnosi sprawność układu napędowego, dzięki czemu przyspieszenie względem klasycznego silnika spalinowego wzrosło o nawet 20%.

Podczas hamowania silnik spalinowy wyłączany jest przed samym zatrzymaniem - silnik elektryczny przejmuje wówczas zasilanie pojazdu. Podczas ruszania silnik elektryczny bierze na siebie ciężar ruszenia Pumy z miejsca. To właśnie te momenty, kiedy silnik spalinowy zużywałby najwięcej paliwa. Jednak wtedy silnik elektryczny pokazuje swój potencjał, obniżając ogólne zużycie. Mniej zużytego paliwa to także mniej wyemitowanych do atmosfery gazów, między innymi CO2.

Czy taką hybrydę trzeba ładować? Nie - układ hybrydowy typu MHEV jest w tej kwestii samowystarczalny

48-woltowy akumulator zasilający napęd elektryczny jest ładowany podczas jazdy, np. w trakcie hamowania. Hamowanie regeneracyjne polega na odzyskiwaniu energii kinetycznej utraconej podczas hamowania.

Czy taką hybrydę trzeba ładować? Nie - układ hybrydowy typu MHEV jest w tej kwestii samowystarczalny. Pracujący silnik spalinowy poprzez alternator zasila elektrykę samochodu i akumulator silnika elektrycznego. Oprócz tego energia jest odzyskiwania także podczas hamowania. Układ MHEV ma funkcję wspomagającą silnik spalinowy w momentach, kiedy ten jest najbardziej obciążony. Z tego zadania wywiązuje się perfekcyjnie.

Jeszcze płynniejsze podróżowanie

Spalinowa jednostka napędowa wspomagana silnikiem elektrycznym to przede wszystkim odczuwalne dla kierowcy lepsze przyspieszenie podczas ruszania z miejsca, ale także lepsza elastyczność silnika w trakcie jazdy. To także dużo szybsza i bardziej bezpośrednia reakcja zespołu napędowego na wciśnięcie pedału gazu. Te parametry dobrze sprawdzą się także w trasie, ale szczególnie można je docenić w mieście, gdzie zwinność i elastyczna praca silnika to jedne z najważniejszych parametrów.

Jak sprawić, by jazda była jeszcze przyjemniejsza? Połączyć silnik EcoBoost Hybrid z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną PowerShift, która od niedawna dostępna jest właśnie w modelu Puma. Płynność przemieszczania się i swobodna jazda nawet w miejskich korkach to atuty, które są kolejnymi argumentami przy wyborze przekładni automatycznej. Dobrą wiadomością dla fanów klasycznych rozwiązań jest fakt, że hybrydowa odmiana Pumy dostępna jest także z precyzyjnie zestopniowaną manualną, sześciobiegową skrzynią biegów.

EcoBoost Hybrid, czyli zelektryfikowany przez 48-woltową instalację elektryczną silnik spalinowy, wydaje się być opcją idealną dla zwinnego, dynamicznego, miejskiego SUV-a. Dzięki elektryfikacji jazda jest bardziej płynna, dynamiczna, ekonomiczna, ale także ekologiczna.

Ford Puma - Najchętniej wybierany SUV segmentu B w Europie!

Wielokrotnie nagradzana przez ekspertów w kilku plebiscytach, najchętniej kupowany SUV segmentu B, trzykrotnie z rzędu uznana najlepszym małym SUV-em. Taka jest Puma, dynamiczny i stylowy SUV, który zachwyca doskonałym prowadzeniem. Ten zwinny samochód z miejskim rodowodem udowadnia swoją wszechstronność podczas każdego przejechanego kilometra.

AUTOR: Michał Gruszczyk
DATA: 06.07.2022
Energetyczna stylistyka w najlepszym wydaniu

Nadwozie Pumy to doskonałe połączenie najnowszych trendów w projektowaniu miejskich SUV-ów z niezwykle dynamicznym charakterem. Wyrazisty front auta z charakterystyczną sygnaturą świateł do jazdy dziennej LED wraz z wydatnym przednim grillem nie pozwalają pomylić Pumy z żadnym innym samochodem. Smukła sportowa linia podkreślona przez delikatnie opadający ku tyłowi dach to podbicie dynamicznego charakteru, przy jednoczesnym zapewnieniu wystarczającej przestrzeni nad głowami pasażerów tylnego rzędu, jak i największej pojemności bagażnika w tej klasie samochodów.

Bezapelacyjny bestseller na europejskim rynku

Ford Puma o dynamicznym charakterze i niepowtarzalnej stylistyce nadwozia to obecnie najchętniej kupowany Ford na rynku europejskim. Ma linię nadwozia, od której nie można odwrócić oka oraz niezawodne, ciche, oszczędne i ekologiczne silniki hybrydowe

Aż osiem kolorów nadwozia Pumy i siedem wariantów kolorystycznych Pumy ST pozwalają na wyrażenie siebie poprzez spersonalizowaną stylizację. Kolory zostały dobrane tak, by w najlepszy sposób podkreślić walory projektu nadwozia oraz jego dynamiczny charakter. Modna sylwetka Pumy, jako odpowiedź na najnowsze trendy w projektowaniu samochodów, wyznaczyła nowy standard dla dynamicznego miejskiego SUV-a, który doskonale prezentuje się w każdych okolicznościach.

Stylowa, przestronna i praktyczna

Zwracająca uwagę wszystkich stylistyka Pumy to jedno, ale to, co dodatkowo zaskakuje wielu, to przestronne i przemyślane wnętrze tego małego SUV-a. Pomimo kompaktowych rozmiarów zewnętrznych, które pozwalają Pumie być zwinną w ciasnych, miejskich uliczkach i parkować bez trudu w naprawdę wąskich miejscach parkingowych, po otwarciu drzwi naszym oczom ukazuje się kabina rodem z samochodu wyższego segmentu.

Cyfrowy wyświetlacz deski rozdzielczej

12.3-calowy wyświetlacz LCD pokazuje informacje w wysokiej rozdzielczości – kolory i konfiguracje są zmieniane w zależności od wybranego trybu jazdy

System audio B&O

Wysokiej klasy system audio B&O o mocy 575 W, obejmujący 10 głośników i subwoofer, zapewnia niezrównaną głębię i czystość dźwięku

8-calowy ekran dotykowy

Ford SYNC 3 to zaawansowany system multimedialny zapewniający m.in. szeroką łączność, możliwość obsługiwania telefonu czy odtwarzanie muzyki

Dzięki świetnemu rozplanowaniu przestrzeni Pumie nie można odmówić rodzinnego charakteru. Zarówno w przedniej jak i tylnej części kabiny kierowca i pasażerowie mogą liczyć na dużo przestrzeni na nogi oraz nad głowami. Warto także wspomnieć, że pozycja za kierownicą jest wyjątkowo ergonomiczna - wszystkie instrumenty sterujące umieszczono w sposób, który pozwala na intuicyjne korzystanie z mnogości funkcji, a także na naprawdę pewne prowadzenie.

Jeśli mowa o rodzinnym charakterze, należy wspomnieć o bagażniku, bo w tej kwestii Puma po raz kolejny zaskakuje. Jednak nie tylko pojemność w litrach (nawet 457 l – największy bagażnik w swojej klasie!) jest tutaj atutem – jest nim także system ładunkowy MegaBox. Pozwala na pionowe przewożenie przedmiotów o wysokości do 115 centymetrów, bez składania oparć tylnej kanapy.

Grafika cytat

Nie tylko pojemność w litrach jest tutaj atutem

Przegroda MegaBox zapewnia dodatkowe 80 litrów przestrzeni ładunkowej i umożliwia przewo-żenie przedmiotów o wysokości do 115 cm. Ponadto ma wodoodporną powłokę i korek spustowy!

Sam Megabox jest wodoodporny, co pozwala na wrzucenie np. ubłoconych butów trekingowych po intensywnej wędrówce. W czyszczeniu MegaBoxa pomaga fakt, że jest on wyposażony w odpływ umieszczony na dnie, pozwalający po prostu wypłukać jego wnętrze wodą! W którym innym miejskim SUV-ie jest to możliwe?

Wielokrotnie nagradzany silnik EcoBoost.

Jednym z najmocniejszych punktów Forda Pumy jest wielokrotnie ogłaszana Światowym Silnikiem Roku jednostka 1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 125 KM lub 155 KM. Świetna elastyczność i natychmiastowa reakcja na gaz to zasługa nie tylko wysokiego momentu obrotowego, ale również perfekcyjnie zestrojonych skrzyń biegów, zarówno sześciobiegowej manualnej jak i automatycznej przekładni dwusprzęgłowej PowerShift. Niezależnie od rodzaju skrzyni biegów, dynamiczna jazda sprawia wiele radości, a samochód odwdzięcza się rozsądnym poziomem zużycia paliwa.

Puma jest jednym z najlepiej prowadzących się przednionapędowych samochodów w swoim segmencie, nie tylko w wersji hybrydowej, ale także w sportowej wersji ST. To właśnie ta wersja została wybrana w plebiscycie „What Car?” najlepszym sportowym SUV-em 2022 roku. To nie powinno nikogo dziwić - silnik o mocy aż 200 KM dysponujący momentem obrotowym na poziomie 320 Nm i zapewnia niespotykaną w tym segmencie dynamikę i prawdziwe, sportowe emocje.

Czym jest napęd hybrydowy Forda Pumy?

Technologia EcoBoost Hybrid w Fordzie Puma wykorzystuje silnik elektryczny połączony z 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym, co pozwala zwiększyć wydajność. Napęd elektryczny stanowi jedynie wsparcie dla silnika benzynowego.

Ale pragnąc najlepszych parametrów jezdnych, gwarantowanych przez perfekcyjnie zestrojone zawieszenie i bezpośredni układ kierowniczy, czy poczucie jedności kierowcy i samochodu, nie trzeba decydować się wyłącznie na wersję ST - każda Puma prowadzi się dynamicznie i zwinnie – to DNA tego modelu.

Puma uwodzi swoim charakterem, wpadającą w oko stylistyką, a na drodze przekonuje do siebie dynamicznym prowadzeniem. To samochód dla tych, którzy wymagają od auta czegoś więcej niż tylko przemieszczania się z punktu A do punktu B. Dzięki silnikowi EcoBoost zarówno poziom zużycia paliwa jak i osiągi samochodu pozytywnie zaskakują. Piękna, dynamiczna i rodzinna - taka właśnie jest Puma, wzór dla innych małych SUV-ów!

Ford Puma. Synonim kompaktowego i miejskiego SUV-a

Pośród SUV-ów segmentu B często mamy do czynienia z kompromisami. Niektórzy producenci całą swoją uwagę podczas projektowania kolejnych modeli skupiają na wyglądzie zewnętrznym, często kosztem przestrzeni wewnątrz. Jeśli natomiast inni starają się walczyć o jak najlepsze walory użytkowe, zdarza się, że projekt nadwozia nie budzi żadnych emocji. To, co trudne do połączenia, w Fordzie Puma udało się scalić w jedno – i to bezbłędnie.

AUTOR: Michał Gruszczyk
DATA: 06.07.2022

Projektanci Forda tworząc Pumę nie zrezygnowali z niczego. Nadwozie ma dynamiczną i charakterystyczną linię, kabina jest zaskakująco przestronna i komfortowa, bagażnik ma największą pojemność w swojej klasie, a do tego Puma prowadzi się jak prawdziwy Ford. Co to oznacza? Kierowca może w pełni polegać na swoim samochodzie, a każdy, nawet najtrudniejszy manewr na drodze wywołuje uśmiech na twarzy i pełną satysfakcję.

Kompaktowa Puma to przestronny i komfortowy samochód. Kierowca i pasażerowie mogą liczyć na bardzo wysoki komfort i zaskakującą ilość miejsca podczas podróżowania, co szczególnie docenią w dłuższych trasach. Dzięki optymalnej wysokości tylnej kanapy i szeroko otwierającym się tylnym drzwiom, montowanie fotelików dziecięcych i sadzanie w nich małych pasażerów jest niezwykle wygodne. Bagażnik natomiast pomieści wszystko to, co rodzinie potrzebne jest na co dzień.

Synonim jakości w swoim segmencie

Choć właściciele komfortowych aut są szczególnie wymagający, to Puma zdecydowanie nie obawia się wyzwań. To samochód, który powinien być gotowy na sytuacje, które nie zawsze da się zaplanować czy przewidzieć. W tej kwestii zaskakującą cechą foteli jest fakt, że ich pokrowce można w łatwy sposób zdjąć i wyprać, jeśli wydarzy się coś niespodziewanego. Przednie fotele kryją jeszcze jedną niespodziankę, a jest nim masaż odcinka lędźwiowego, co w klasie miejskich SUV-ów absolutnie nie jest standardem. Takie udogodnienie znacznie poprawia komfort jazdy.

Kolejnym zaskakującym rozwiązaniem jest sam bagażnik Pumy, a raczej jego funkcjonalność. Dzięki pojemności aż 457 litrów spakowanie bagaży nawet na dłuższy rodzinny wyjazd nie stanowi problemu. Dodatkowo, dzięki wnęce pod podłogą bagażnika, nazwanej MegaBox (o pojemności aż 80 litrów), dla każdego bagażu znajdzie się właściwe miejsce. Również dzięki temu rozwiązaniu w Pumie można przewieźć przedmioty o wysokości nawet 115 cm, bez konieczności składania tylnej kanapy. Dla jeszcze większej wygody użytkowania, klapa bagażnika zamyka się i otwiera elektrycznie.

Jakość materiałów wykorzystanych do wykończenia wnętrza sprawia, że Puma kojarzy się raczej z samochodami wyższego segmentu niż auta miejskie. Deska rozdzielcza została zaprojektowana tak, by obsługa najważniejszych funkcji przebiegała intuicyjnie, a kierowca bez trudu znajdował potrzebne w danej chwili informacje. Detale, takie jak starannie obszyta miękką skórą kierownica, czy elementy dekoracyjne w kontrastujących kolorach, nadają Pumie jeszcze więcej indywidualnego charakteru, a to wszystko bez kompromisów w kwestii przestronności czy użytkowości wnętrza.

Bezpieczeństwo i komfort najwyższej próby

Każda trasa, nawet ta pokonywana codziennie, to wyzwanie dla kierowcy i samochodu. Na drodze może zdarzyć się niemal wszystko, a najważniejsze jest, by móc polegać na swoim samochodzie nawet w kryzysowych sytuacjach. Ford Puma w kategorii bezpieczeństwa jest wzorem do naśladowania. W bardzo rygorystycznych testach bezpieczeństwa przeprowadzonych przez Euro NCAP uzyskała maksymalną notę 5 gwiazdek. Bezpieczna i trwała konstrukcja samochodu to jedno, ale równie ważne są systemy bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego, którym po prostu można zaufać.

Spośród dziesiątek systemów kilka zasługuje na szczególną uwagę. Między innymi system wykrywający przeszkody przed samochodem podczas jazdy, a także ułatwiający manewr jej omijania, współdziałający z systemem awaryjnego hamowania. Te rozwiązania swoją szczególną wartość udowadniają w miejskiej dżungli, gdzie bardzo łatwo o niespodziewany zwrot zdarzeń. Dzięki asystentowi parkowania nawet bardzo ciasne miejsca parkingowe okazują się dostępne, a system automatycznie parkuje samochód, eliminując stres związany z takimi manewrami.

Bezpieczeństwo na 5 gwiazdek

Ford Puma uzyskał najwyższą możliwą ocenę 5 gwiazdek w niezależnych testach bezpieczeństwa Euro NCAP, które od roku 2018 przeprowadzane są według bardziej restrykcyjnych zasad

Zespół systemów funkcjonujących pod nazwą Ford Co-Pilot360 sprawia, że również w trasie dużo łatwiej jest skupić się na bezpiecznym prowadzeniu i unikaniu niebezpiecznych sytuacji. Aktywny tempomat automatycznie regulujący odległość do poprzedzającego pojazdu, asystent martwego pola ułatwiający manewry wyprzedzania i zmiany pasa ruchu, czy asystent wykrywający zmęczenie kierowcy to zaledwie niektóre udogodnienia, które sprawiają, że każda trasa staje się bezpieczniejsza dla podróżujących Pumą, innych użytkowników drogi i pieszych.

Ford Puma jest kompaktowym SUV-em segmentu B, który zachwyca designem i świetnym prowadzeniem, ale bez kompromisów. To pojemny, wygodny i przestronny samochód, gotowy na każdą podróż – tę codzienną z domu do pracy, jak również tę znacznie dłuższą, na prawdziwe rodzinne wakacje. Charakter, komfort i bezpieczeństwo – to cechy, które Ford Puma oferuje w standardzie, stając na czele swojego segmentu.

Rata od: netto/mies.
uwaga

Niektóre elementy serwisu mogą niepoprawnie wyświetlać się w Twojej wersji przeglądarki. Aby w pełni cieszyć się z użytkowania serwisu zaktualizuj przeglądarkę lub zmień ją na jedną z następujących: Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Edge, Safari

zamknij
Wyłącz Adblocka, aby w pełni cieszyć się zawartością tej strony.